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PUBG: PC-Patch 10 verfügbar, Codename: Savage kann bald wieder getestet werden

Nimmt Änderungen am Spieltempo vor.

PUBG Corp hat Patch 10 für die PC-Version von PUBG veröffentlicht.

Damit nehmen die Entwickler Änderungen am Spieltempo vor und die blaue Zone setzt nun ein gutes Stück früher ein.

Sie bewegt sich im Gegenzug langsamer, besonderes im Endgame. Bis auf diese Phasen sieben, acht und neun bleibt der Schaden gleich, in den drei erwähnten ist er höher, damit sich die Spieler schneller bewegen.

Die finale blaue Zone findet sich künftig im Zentrum und nicht mehr an einem zufälligen Ort. Und je näher das Ende des Matches rückt, desto eher kommen für die Safe Zone Land- statt Wasserbereiche infrage.

Auf Miramar wurde unterdessen die Zahl der Straßen und Fahrzeuge erhöht und Spieler sehen die erste Safe Zone im Flugzeug. Auf der Erangel-Map wird wiederum die erste Safe Zone 30 Sekunden früher als jetzt angezeigt.

Darüber hinaus spawnt keine Kleidung mehr auf den Maps.

Unterdessen kehrt die kommende Map Codename: Savage bald auf den Closed Experimental Server zurück.

Die Anmeldeseite für die zweite Testrunde geht am 14. April um 14 Uhr online und bleibt bis zum 17. April um 14 Uhr offen, die Tests laufen dann vom 16. April um 3 Uhr bis zum 18. April um 3 Uhr.

Die kompletten Patch Notes lest ihr nachfolgend:

General gameplay

  • Blue zone delay time has been reduced. You'll be given less time to linger between phases.
  • The maximum movement speed of the blue zone has been reduced. The blue zone will move more slowly toward the end of the game.
  • The damage inflicted by 7th, 8th, and 9th blue zones has been increased.
  • Except for the first blue zone, the probability of creating an extreme safe zone (one far away from the center of the previous circle) has been reduced by 30%.
  • The final blue zone will narrow down to the center instead of narrowing down to a random spot, and the total wait time including the blue zone inactive time has been reduced. (195 seconds to 90 seconds)
  • As the end of the match approaches, the safe zone will increasingly favor areas with land over areas with water.
  • On Erangel specifically, the first safe zone will now be revealed 30 seconds earlier.
  • On Miramar specifically, players can now see the first safe zone while flying in the airplane. (We may or may not carry this over to the next live update. We want your feedback about this change.)
  • In-game clothing spawns have been removed from all maps. Other item spawn balance remains the same.

World

  • The Oasis can now be found in the north, and Alcantara village has been added to the northwest.
  • We've added more roads, off-road paths, and car spawning positions to facilitate easy travel into and out of the area.
  • Higher-tier loot is now more likely to spawn in specific areas of the north of Miramar.
  • We've optimized the GPU performance of buildings seen from mid-range (all maps).

UI/UX

  • You can now send requests for invitations by clicking the invite button on another player's career screen.
  • If you are a team leader, you can now kick your team members.
  • You can also kick any team member using "Team" tab in the friends list, found at the bottom right corner of the screen.

Bugfixes

  • Footsteps should now always make sound when walking on tarp, carpet
  • Fixed an issue causing some objects to become invisible at particular distances
  • Indoor plants should no longer block bullets
  • Fixed and removed some weirdly-placed road signs, plants, and stairs
  • Fixed an issue that broke the killer spectating function whenever the killer died too quickly after taking out the spectating player
  • Fixed an issue that sometimes caused players to take no damage when exiting a moving vehicle
In diesem artikel

PUBG: Battlegrounds

PS4, Xbox One, PC

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Benjamin Jakobs Avatar

Benjamin Jakobs

Leitender Redakteur News

Benjamin Jakobs ist Leitender Redakteur, seit 2006 bei Eurogamer.de und schreibt News, Reviews, Meinungen, Artikel und Tipps.
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